wtorek, 22 sierpnia 2017

5 wskazówek jak poprawić jakość snu i seksu

To proste: lepszy sen to lepszy seks. Przedstawiam listę pomysłów, które mogą pomóc wam lepiej spać.

To, co teraz napiszę zabrzmi być może jak rada z babcinego kalendarza, ale cóż, to prawda: zdrowy tryb życia poprawia jakość seksu. Zmęczona, niewyspana i napalona? To się nie zdarza. Sen ma ogromny wpływ na jakość naszego życia. Więcej snu oznacza więcej energii. Warto wiedzieć, co zrobić, żeby lepiej spać i rano budzić się rześkie i gotowe na wszystko...

Czy wiecie, że oczy pomagają mózgowi rozpoznać, kiedy pora „iść spać”? Jeśli mieszkałbyś w lesie lub jaskini, to twoje oczy pozbawione dostępu do światła „zawiadomiłyby” mózg, że już czas na sen lub odwrotnie, kiedy tylko pojawiłoby się poranne słońce, twój mózg zostałby „budzony”. Czyli kładłabyś się spać w chwili, gdy zapada zmrok i wstawałabyś, kiedy robi się jasno. Światło stawia na nogi, bo powoduje, że  poziom  wytwarzanej przez mózg melatoniny zmniejsza się i człowiek się budzi. Zachęcam do skorzystania z moich podpowiedzi, jak poprawić jakość snu:

1) Kładź się wcześniej spać i wcześniej wstawaj. Najpóźniej przed godziną 11 powinnaś już być w łóżku. Tak wiem, to nie brzmi ekscytująco. W końcu prawdziwe kocice wychodzą na łowy nocą. Jednak nasz organizm może być aktywny tylko przez określoną ilość czasu. Jeśli chcesz dobrze spać, powinnaś regularnie kłaść się spać o tej samej porze i to nie powinna być zbyt późna godzina.

2) Świeczki - sprawdzają się nie tylko podczas seksu, kameralnych kolacji albo w momencie gdy wyłączą nam prąd. Eksperci od snu namawiają, żeby unikać przed snem mocnych źródeł światła. Według nich na sen źle wpływa: zarówno jasna żarówka w łazience, kiedy myjemy zęby, jak i światło monitora telewizyjnego, nie wspominając już o lampach w sypialni. Co robić w tej sytuacji? Przygotowywać się do snu przy świeczce! Kiedy zaczynacie przygotowania do snu, wyłączcie światło elektryczne. Można nosić ze sobą świecznik albo niedużą latarkę. Kąpiel przy świecach może nabrać romantycznego blasku. Nie wspominając już o seksie. Niektórym taka propozycja przygotowywania się do snu może się wydać dziwna, ale to działa! Światło świecy sprawia, że czujesz się jakbyś była w ciemnej jaskini. W konsekwencji mózg otrzymuje bodziec do wytworzenia melatoniny. Dzięki temu zasypiamy o wiele szybciej i łatwiej poradzić sobie z natłokiem myśli, które zwykle nie pozwalają nam zasnąć.

3) Kładź się spać, kiedy czujesz zmęczenie.  Kiedy tylko zaczynasz ziewać, jak najszybciej zakończ, to co właśnie robisz, wyłącz światło i zapal jedną lub dwie świeczki. Ziewanie to sygnał, że już wystarczająco długo byłyśmy na nogach i już czas na sen. Zacznij przygotowywać się do odpoczynku. Nawykowo przegapiamy ten krytyczny moment, zamiast wykorzystać go, żeby lepiej i szybciej zasnąć. Jeśli zignorujemy ten moment, senność mija, a potem znów mamy problemy z zaśnięciem i wyspaniem się. Dlatego namawiam, żeby być wyczulonym na ten moment. A kiedy wstaniemy rano, wyspane i rześkie to z powodzeniem możemy wrócić do tego, co nie zdążyłyśmy dokończyć poprzedniego wieczoru. Można zapisać sobie, nad czym się pracowało, gdy dopadło nas ziewanie i rano skończyć pracę.  

4) Używaj opasek na oczy do snu.
Opaska przydaje się, szczególnie gdy próbujesz zasnąć, a nie możesz wyeliminować wszystkich źródeł światła. To także dobry pomysł dla osób, które budzą się nad ranem, kiedy już nie jest ciemno, a chciałyby jeszcze ponownie zasnąć. Polecamy  maskę na oczy Blind Passion - Le Petit Bonbons. Można oczywiście założyć w sypialni zaciemniające zasłony na okna, też są świetne, ale dużo droższe od opasek na oczy. Po za tym, opaskę można dodatkowo wykorzystać w czasie zabaw miłosnych, czego nie da się raczej zrobić z zasłonami...


Blind Passion - Le Petit Bonbons
Kiedy zasłonisz oczy, twoje zmysły się wyostrzą...


5) Pieszczoty pomagają zasnąć. Przed zaśnięciem postarajcie się znaleźć czas na bliskość i czuły dotyk. Możecie z partnerem podarować sobie masaż olejkiem. Polecamy zestaw Kojące masaże. To nie musi być profesjonalny masaż całego ciała, wystarczy rozprowadzić olejek po większych powierzchniach: plecy, brzuch, klatka piersiowa/ piersi, szyja, ramiona, pośladki, uda. Użyjcie wyżej wspomnianej już opaski do oczu: kiedy oczy nie widza, wyostrzają się pozostałe zmysły i jesteśmy bardziej wrażliwi na dotyk i szept. Może będziecie się kochać... Seks rozładowuje napięcie i wyzwala senność.



Zestaw "Kojące masaże"
Kolekcja pięciu olejków do masażu na romantyczny wieczór.
Idealny pomysł na prezent dla osoby, z którą chcesz dzielić się przyjemnością.

Joanna Keszka

Podobne artykuły:

Dodaj do:
Facebook Wykop Blip Śledzik Twitter

Dodajesz komentarz jako gość

Skomentuj

Fill in the blank
komentarze (5)
sortowanie: najstarsze/najnowsze

chciałoby się powiedzieć do wszystkich mężczyzn: chcesz więcej seksu? daj swojej kobiecie odetchnąć:
zajmij się dziećmi, zamów pizzę, zapłać za panią do sprzątania, pozwól jej obejrzeć jej ulubiony film, potem okryj kocykiem, żeby mogła się zdrzemnąć i dopiero wtedy ruszaj do akcji. Czy tak trudno się domyślić, że to działa w ten sposób? Chyba trudno, bo niewielu mężczyzn w ten sposób zabiera się do seksu. Najczęściej to oni są po swoim ulubionym filmie, po drzemce pod ulubionym kocykiem...ach szkoda słów.

święta prawda!

gość

Witaj Radku! Opowiadanie jest piękne! Myślę sobie że tak właśnie wychowujemy swoje dizeci, to metoda silnej ręki. Jak rodzice znami postępowali tak i my ze swoimi postępujemy. Kiedyś byłam świadkiem jak ojciec mf3wił podniesionym głosem do swojej cf3reczki ja do ciebie mf3wię a ty nieświadoma, czy co? Tak bardzo często się zdarza że dziecko ma mieć świadomość dorosłego! ha ha ha jakie to śmieszne! Dziecko ma myśleć i rozumieć jak dorosły! Tak też postępujemy często wobec siebie, a przecież każdy z nas jest na innym poziomie świadomości. Warto przeczytać książkę napisaną w latach 30-tych przez Korczaka jak kochać dziecko . Na mnie zrobiła wrażenie. No i co by się stało takiemu tatuśkowi gdyby powiedział swojej cf3reczce czy synkowi : przepraszam ja chciałem nie tak! pozdrawiam Mira

gość

Fajny artykuł, muszę go pokazać swojemu facetowi:) ja miałam okres, kiedy jakość mojego snu (a przy okazji również seksu) pozsotawiała wiele do życzenia, bo spałam bardzo płytkim snem… słyszałam każdy szmer, budziłam się w nocy..wstwałam zmęczona, w dzień nie miałam na nic siły. Dowiedziałam się, że można poprawić jakość snu, biorąc melatoninę w tablektach. Bralam melatoninę lekam i spało mi się coraz lepiej. Ostatecznie śpię 8 h codziennie, śiwetnie się czuję gdy wstaję, bo śpię głębokim, relaksujacym snem:) Cudowne:)

 
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie.
Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.Zamknij