czwartek, 22 lutego 2018
fot. Belvedere

Gorzki smak polskiej wódki

Producent polskiej wódki Belvedere uznał, że zmuszanie kobiet do zachowań seksualnych wbrew ich woli jest na tyle zabawnym tematem, że należy wykorzystać go w reklamie.

„Jak suka nie da, to pies nie weźmie.”  To powiedzenie jest wciąż bardzo popularne w naszym kraju. Tak bardzo, że producent polskiej wódki Belvedere postanowił podzielić się tą „mądrością” ze światem. Wymyślili, że zareklamują swój produkt w USA za pomocą – uwaga! – kampanii promującej przemoc seksualną wobec kobiet. Reklama przedstawiająca wystraszoną panią oraz pana chwytającego ją od tyłu pojawiła się na fanpage wódki Belvedere wraz z hasłem nie pozostawiającym wątpliwości co do sensu tej sceny: ''W przeciwieństwie do niektórych ludzi Belvedere zawsze wchodzi gładko''. Rzeczywiście, to takie śmieszne, kiedy kobieta wyrywa się z objęć „amanta”. Przecież wiadomo, że kiedy panie mówią „nie”, to tak naprawdę myślą „tak”. W Polsce wszyscy to wiedzą.

Natomiast w USA przerażona kobieta wyrywająca się z rąk mężczyzny nie została uznana za symbol dobrej zabawy. Amerykańscy internauci zaprotestowali. Reklama została już usunięta, a prezes Belvedere Vodka zamieścił na Facebooku przeprosiny, w których zapewnił, że reklama była ''niezgodna z ich wartościami firmy'' i obiecał, że podobne akcje już się nie powtórzą. W ramach rekompensaty Belvedere przekaże darowiznę na rzecz Rainn, największej organizacji walczącej z przemocą seksualną.

Przeprosiny pana prezesa to ładny gest, tylko że ktoś w firmie wcześniej musiał wymyślić taki chory pomysł na promocję, komuś innemu musiało to się spodobać, a jeszcze inni dali pieniądze na zrobienie reklamy i na promocję tego zdjęcia i hasła. Spory łańcuszek osób, które nie zobaczyły niczego złego w reklamie przyzwalającej na przemoc wobec kobiet. Ta brudna logika opierała się na założeniu, że jeśli kobieta zna sprawcę, jeśli jej brutalnie nie okaleczył i jeśli przeżyła, to o co cały raban z przemocą seksualną? Że się wyrywa i ma strach w oczach? To tylko dodaje pikanterii. Wiem, że w naszym kraju jest wciąż ogromne przyzwolenie na wykorzystywanie seksualne kobiet, na brak szacunku, na osamotnienie ofiar przemocy, jednak nie wyobrażałam sobie, że to zatacza aż tak szerokie koła.

Jest wiele powodów przemawiających za tym, żeby nie pić wódki. Właśnie dzisiaj poznałam jeszcze jeden, chyba najbardziej przekonywujący.

Joanna Keszka

Gorzki smak polskiej wódki

Dodaj do:
Facebook Wykop Blip Śledzik Twitter

Dodajesz komentarz jako gość

Skomentuj

Fill in the blank
komentarze (4)
sortowanie: najstarsze/najnowsze
gość

obleśna, obrzydliwa reklama,

gość

W Polsce śmiejemy się z poprawności politycznej a za granicą śmieją się z nas. Reklama promująca przemoc seksualną wobec kobiet, kiedy wszędzie na zachodzie panuje przeciwny tend, zwalczanie owej przemocy. Ciekawe jak długo jeszcze będziemy błaznami Europy.

gość

Ta reklama wzbudza we mnie obrzydzenie. ukazuje że polscy mężczyźni to banda buraków i prymitywów. Fakt, że taka reklama przeszła przez sito i uznano ją za tak fantastyczną by reklamowac nią wizerunek firmy to kolejny dowód na to, że mężczyźni w polsce muszą przejśc jeszcze dłuuugą drogę by wyewoluowac z buraka w człowieka.

gość

Jak to zobaczyłam pomyslałam sobie "Wstyd mi za ten kraj..." Ale po chwili zastaniowienia zmieniłam swoją myśl na: "Wstyd mi za polskich mężczyzn..." Takiej reklamy na pewno nie wymyśliła kobieta.

 
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie.
Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.Zamknij